20 tot 24 juli - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van sloothaakjes - WaarBenJij.nu 20 tot 24 juli - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van sloothaakjes - WaarBenJij.nu

20 tot 24 juli

Door: Sloothaakjes

Blijf op de hoogte en volg

24 Juli 2008 | Thailand, Koh Tao

20 juli
We gaan met een catamaran naar Ko Tao. Het is een kleine 2 uur varen. Het regent vandaag voor het eerst overdag en de golven zijn behoorlijk heftig. Het is een klein eilandje waar vooral veel duikers uit de hele wereld naar toe komen. Hier is het leuk, je merkt het meteen. De sfeer is hier anders. Koh samui heeft een hoog bountygehalte maar dit eiland heeft op deze schaal nog veel meer punten. het is een echte tropische verrassing.
Onze kamer is geweldig. Het heeft een groot terras (met jacuzzi waar Florine leke dag in ligt te bubbelen).
Op 21 juli slapen we uit en huren Frans en Daan weer brommers. Er blijkt maar 1 weg te zijn dus de lol is er snel af. Florine en Alette hebben bubbelbad gevuld met schuim en binnen notime waren we niet meer te vinden in het bad. De keuken van dit hotel is erg goed dus eten we hier.
Op 22 juli horen we dat we in een baai verder goed kunnen snorkelen dus dat gaan we maar eens doen. Ik beleef weer een paar angstmomentjes op de weg er naar toe. De wegen zijn er eignelijk niet, het zijn allemaal zelf gemaakte loopbruggen met soms verrot hout.
Frans en Daan gaan eerst en komen enthousiast terug. Florine en ik gaan later. Het is echt een geweldige wereld onder water. We zien de veel gekleurde vissen, prachtig. Later gaan Frans en ik nog even. Op een gegeven moment wenkt Frans me driftig. We zwemmen snel naar iets toe maar zien niets. Boven water zei Frans ik zag een haai. Aan zijn gezicht zie ik meteen dat het geen grap was. Hoe groot? vraag ik. Het was er een van ruim een meter, anderhalve meter. Ben blij dat ik m niet gezien heb. Frans was zichtbaar onder de indruk en begint er later nog regelmatig over.

De volgende dag huren we een boot met een schipper en deze brengt ons naar diverse snorkelplekken. Ik heb aanvankelijk alleen nog maar die haai in mijn hoofd en ben niet helemaal ontspannen. Al snel verdwijnt dit want wat we zien is niet te beschrijven. Alsof we door een mooi aquarium zwemmen. De film Nemo is feller van kleur maar we herkennen er veel van. Het koraal is een fantastische onderwatertuin. We krijgen er geen genoeg van. De Salomonschoenen van Mader bewijzen weer hun dienst. Ze drijven namelijk heel goed waardoor ik zelf ook makkelijk blijf drijven. Heb hierdoor wel de bilpartij fors verbrand. Haaien zijn we niet meer tegengekomen. We maken onderwaterfoto's en hopen dat ze goed gelukt zijn.
s Avonds eten we met 2 families uit Hilversum. We kennen elkaar niet echt maar zijn er achter gekomen dat we allemaal Arnoud en Lia van Tulder kennen. Grappig! De kinderen gaan met elkaar uit naar een kroegje verderop.

Vandaag, 24 juli staan we op punt te vertrekken naar Koh Samui. Het weer is vandaag minder goed en neem ik de tijd om onze verhalen bij te werken want dat is een beetje in het slop geraakt. We schrijven voor iedereen maar vooral voor onszelf om later nog eens terug te lezen wat we beleefd hebben. Zonder dit te doen is het niet vast te houden. We hebben zoveel gezien, gedaan en beeleefd.

We vinden het allemaal een prettig idee om straks af te sluiten in Bangkok waar onze reis begon. Wij zijn bereid onze nachtrust op te offeren om daar nog zoveel mogelijk te doen. Nu nog even niet want we slapen nog 3 nachten op Koh Samui voor het zover is. Straks vertrekt de boot in stormachtige wind.

  • 24 Juli 2008 - 07:33

    Robert Jan:

    Koh Tao vonden wij ook geweldig. Wij hebben daar ook haaien gezien: echt heel indrukwekkend. De mensen in het ressort waren ook zo super aardig. Nog veel plezier op Koh Samui (wel een schattig vliegveld, niet?). Wij gaan morgen terug naar Bussum: ook wel weer een fijn idee.

    Gr. RJ

  • 25 Juli 2008 - 20:17

    Oma Jet:

    Hallo Daan en Floor,

    tjonge, tjonge, wat duurt zo'n vakantie in Thailand lang. Ik zit maar te wachten om thee met honing te maken voor jullie. Vandaag naar tante Ank geweest; zij had gisteren weer 30 km. gefietst, goed he. Mariëlle, Alain en de kids zijn vandaag weer thuis gekomen. Het weer bij ons is net zo warm als bij jullie 29 graden (niet lekker dus). Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Goed voor mij, maar.., jammer voor Daan dat hij brommer heeft gereden.
    Groeten van ons.

  • 26 Juli 2008 - 20:22

    Marielle:

    Ja Daan daar hebben we oma weer!!!! heb je nog meer stoute dingen gedaan? geniet van jullie laatste dagen in Bsngkok!!!! groetjes Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2014

Cuba

24 Juli 2008

20 tot 24 juli

24 Juli 2008

16 t/m 19 juli

24 Juli 2008

14 en 15 juli

24 Juli 2008

Zondag 13 juli

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 14179

Voorgaande reizen:

29 Juni 2008 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: