16 t/m 19 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sloothaakjes - WaarBenJij.nu 16 t/m 19 juli - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sloothaakjes - WaarBenJij.nu

16 t/m 19 juli

Door: Sloothaakjes

24 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

16 juli
Om 8 uur worden we opgehaald door de taxi voor transfer naar het vliegveld. De enige tickets die nog beschikbaar waren destijds waren luxuryclass en onnodig duurder. Maar goed, we wilden perse naar Koh Samui dus het moest maar. Het voordeel nu is dat we in de lounge mogen verblijven waar Daan en Floor kunnen internetten. Florine zit meteen te chatten met Minou die in Florida zit. Het is daar nog de avond ervoor. Daan checkt zoals elke dag, de nieuwste transfers bij zijn club Ajax. Niet te geloven dat hem dit zo bezig houdt.
Na 1.40 uur vliegen landen we op Koh Samui. Vanuit het vliegtuig zien we al dat dit eiland vol staat met palmbomen. Na het reizen begint nu het rustige deel van de vakantie. Ik weet van mezelf dat dit een grote overgang zal zijn. Dat reizen bevalt me wel al is het soms best vermoeiend.
Ons hotel is erg hip en ligt pal aan een wit strand met alweer die palmbomen en onvoorstelbaar blauwe zee. Afkoelen in de zee is er niet bij, blijkt als Frans en Florine een duik willen nemen. Het water komt niet voorbij je knieen en is meer dan warm. Dan maar het zwembad in maar dat is bijna net zo warm. Het strand is prachtig en s avonds eten we bij ons hotel na even wat rondgelopen te hebben. Het authentieke Taise lijkt verdwenen. Er zijn hier veel Indiase mensen en Pakistanen die brutaal en opdringerig zijn en je vaak aanklampen. Verder is het supertoeristisch en lopen er veel Thaise moppies met zwetende viespeuken rond. Dit went niet in mijn beleving.
Het uberhaupt een grote overgang; het gezellige relaxte sfeertje van het noorden heeft plaatsgemaakt voor het toeristische commerci'ele/.

17 juli
Insmeren met faktor 30, ontbijten en de zon in. Daan is het natuurlijk na 5 minuten zat. Het is nooit anders geweest. Uiteindelijk huren hij en Frans een scootertje en gaan ze toeren over het eiland. Floor en ik blijven lekker liggen. Eind van de middag probeer ik het ook op de scooter. Het is druk, ben niet gewend om links te rijden en het wegdek is vaak slecht. Na een half uur besluit ik er mee te stoppen want ik ben gewoon bang op dat ding. 18 en 19 juli is een beetje hetzelfde laken een pak. Beetje zonnen, zwemmen, wandelen, eten, drinken (ja, natuurlijk de cocosnoot aan het strand en vers fruit gesneden aan je voeteneind). Op 19 juli ontmoeten we ED uit Australie. Een heel vermakelijke man die fantrastisch kan vertellen. We hangen aan zijn lippen. Hij is echt geinig.